سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش اصولی تنظیم فاصله پاراگراف ها، متن و خطوط در نرم افزار ورد

در مورد فاصله خطوط

فاصله خطوط یعنی فاصله بین خط‌ها در یک پاراگراف.ماکروسافت ورد به شما اجازه می‌دهد که فاصله بین خطوط را متناسب با نظر خودتان تنظیم کنید.فاصله می‌تواند عادی (یک خط بالا) و دو برابر (دو خط بالا) یا هر فاصله‌ای که شما می‌خواهید باشد.به‌طور پیش فرض فاصله بین خطوط در ورد 2013 1?8 است که کمی بیشتر از یک فاصله عادی می باشد. در متن زیر شما می‌توانید شکل های مختلف از فاصله خطوط را مقایسه کنید. از چپ به راست؛ این تصویر نشان می‌دهد که فاصله پیش فرض تک و دوبل است

double spacing

double spacing

line spacing

single spacing

فرمت تنطیم فاصله خطوط

1- متن مورد نظر را انتخاب کنید.

2-  در سربرگ Home عبارت Line And Paragraph spacing را انتخاب کنید فرمان مدنظرتان را از منوی مشخص شده انتخاب کنید.

3- موس را بر روی گزینه‌های مختلف حرکت دهید.پیش نمایش از فاصله بین خط‌ها بر روی متن شما ظاهر می‌شود.فاصله‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید.

4- فاصله بین خطوط متن قابل تغییر است.

تنظیم دقیق فاصله خطوط

گزینه‌های فاصله، بین خطوط محدود نمی‌شوند به منوی Line And Paragraph spacing برای تنظیم دقیق‌تر فاصله، گزینه line spacing را انتخاب کنید.شما تعدادی گزینه اضافی دارید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید برای تنظیم فاصله به سلیقه خودتان.

point icon   دقیقا (Exactly): هنگامی که شما این گزینه را انتخاب می‌کنید فاصله خطوط اندازه گیری دقیقا در سایزهای فونتی که شما دوست دارید می‌شود. فاصله باید کمی بیشتر از سایز فونت باشد.برای مثال اگر متن شما 12 نقطه‌ای است باید از فاصله 15 نقطه‌ای استفاده کنید.

point icon  حداقل (At least): دقیقا این گزینه به شما اجازه می‌دهد که هر مقدار فاصله‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید.با این حال اگر شما متنی با اندازه‌های متفاوت در یک خط دارید؛ فاصله می‌تواند افزایش پیدا کند تا مناسب متن بزرگ‌تر شود.